تبلیغات
“دنا” سومین خودرو با برند ملی - جوجه عقاب خوش تیپ
“دنا” سومین خودرو با برند ملی
عکس داغ داغ رو از اینجا بگیرید..........
با سلام خدمت همه بازدیکنندگان محترم متاسفانه به دلیل مشغله های اینجانب یه چند ماهی وبلاگ خوابیده بود به طوری که بازدید روزانه به زیر 100 نفر رسید. خوشتبختانه تونستم با برنامه ریزی که انجام دادم یه وقت کوچکی برای آپدیت کردن این وبلاگ پیدا کنم و امیدوارم بتونم در خدمت شما دوستداران ماشین باشم و این فرصت رو غنیمت میدونم و تعدادی از کارهای انجام شده و همچنین برنامه هایی که در آینده انجام خواهد شد رو خدمتتون ارائه میدم: کارهای انجام شده: 1-تغییر فالب جهت جلوگیری از یکنواختی و همچنین بهینه شده با اینترنت های کم سرعت 2-اضافه شدن بخش تبلیغات و فروشگاه به سایت (فروشگاه اختصاصی سایت نیست) 3-پاسخگویی به نظرات دوستان 4-ارسال لینک وبلاگ به سایر وبلاگ ها جهت همکاری بیشتر و بالا رفتم بازدید روزانه 5-بهینه سازی وبلاگ برای هر چه بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر 6-...... برنامه های آینده: 1-اضافه شدن فروشگاه اختصاصی وبلاگ 2-تبدیل وبلاگ به سایت با همکاری شما دوستان و سروران گرامی 3-طراحی اختصاصی قالب سایت یا وبلاگ لطفا در نظرسنجی های سایت شرکت کنید. از اینکه ما را همراهی میکنید سپاسگذارم و امیدوارم با کمک شما دوستان بتونیم به اهداف این وبلاگ دست پیدا کنیم.


بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 26 مرداد 1388

گویا سیل مدل های جدید ب ام و هیچ گاه به پایان نخواهد رسید ! هنوز چند ماهی از معرفی دو گونه ی پرقدرتM X5  و X6 M و 760i نگذشته كه این بار یك شوك دیگر به دوستداران این برند محبوب آلمانی وارد شد .

X1; اس یو وی یا به عبارت بهتر SAV كوچكی كه ابتدا گمان می كردیم بر پایه ی سری یك ساخته خواهد شد اما حالا فهمیدیم كه از همان پلاتفرم سری سه استفاده می كند . پلاتفرمی كه مدل های فوق العاده ای نظیر سری سه سدان - كوپه - كانورتیبل ... و X3 بر روی آن شكل گرفته اند .

حالا به بررسی دقیق تر این جوجه عقاب خوش تیپ ب ام و می پردازیم :

طراحی خارجی :

 

وقتی به X1 می نگرید غرور خاصی را در چهره ی آن حس می كنید ! چراغ های خمیده و برجستگی های اطراف آن شما را ابتدا به یاد یك جوجه عقاب می اندازد كه تازه از تخم درآمده ولی از هیچ كس كمك نمی خواهد ! جلوپنجره ی دوتكه كه كاملا عمودی ایستاده به كنایه این مفهوم را می رساند كه X1 تسلیم پذیر نیست .

مطابق سبك جدید طراحی ب ام و بخ فوقانی چراغ X1 مات شده ; این مورد را برای اولین بار در كانسپت CS در سال 2007 و در چین دیده بودیم و پس از آن طراحانی نظیر كریم آنتونیو حبیب آن را در سری هفت جدید نیز به كار بردند و حالا نوبت X1 است كه این میراث جدید را به ارث ببرد .

 

خط شخصیت برجسته كه دستگیره های در را از وسط قاچ می كند همان حس و حالی را در بیننده ایجاد می كند كه سری سه سدان با آن چراغ های خشن و خطوط تند و تیزش . برش نسبتا ملایمی كه از روی ركاب شروع می شود و در نهایت به ستون C می رسد را در گونه ی كانسپت هم دیده بودیم . ب ام و نام این خط را آن موقع " هافمیستر كینك " گذاشت .

 

به نظر من در نمای عقب اوج بلوغ فكری طراحان ب ام و دیده می شود . چراغ سرخ رنگ دو تكه این بار به جای شكل مستطیلی با گوشه های نرم یا تیز ; شكلی ذوزنقه پیدا كرده كه با شیمی مناسب به لبه ی روی صندوق منتهی می شود . از شبرنگ های قرمز رنگ باریك هم به خوبی بر روی سپر استفاده شده است .

در كل اگر بخواهیم X1 را از لحاظ طراحی مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم كه روح حركت و پویایی در همه جای بدنه به چشم می خورد و طرح آن نسبت به X3 خیلی مانوس تر است . اگرچه هنوز كمی ( فقط كمی ! ) ناهماهنگی آن هم از نمای مایل به چشم می خورد ولی همین ناهماهنگی شباهت این خودرو را به جوجه عقاب تكمیل می نماید .

 

طراحی داخلی :

اگر بعضی از شركت های خودروساز ترجیح می دهند كه شكل ظاهری خودروهایشان شبیه هم باشد ; ب ام و هم ترجیح می دهد كه در طراحی داخلی از یك سبك پیروی نماید . در X1 دریچه های كولر ; دكمه ها و مانیتور و... مطابق همان سبك آشنای ب ام و چیدمان شده اند . 



 

فرم كلی داشبورد یك سلیقه ی آلمانی را به نمایش می گذارد و تركیب رنگ كرم با چوب قهوه ای و پلاستیك تیره تضاد و هماهنگی جالبی را ایجاد كرده است . البته گونه ی به اصطلاح اسپرت تر با رنگ تیره و طوسی سیر هم جذابیت های خاص خود را دارد .

شكل صندلی ها اگرچه چندان لوكس و گران قیمت جلوه نمی كند ( كه با توجه به قیمت و كلاس خودرو باید هم این طور باشد ) ولی كیفیت خاص یك جنس آلمانی را به خوبی نمایش می دهد .

 

سیستم جدید آی - درایو می تواند به كابل USB ;  سی دی پلیر یا شش بلندگوی Pro logic 7 HiFi متصل شود . قابل ذكر است كه دوربین دید عقب یا سیستم فاصله سنج پارك هم برای X1 قابل سفارش است .

 

مشخصات فنی :

این خودرو تنها با یك موتور بنزینی و دو موتور دیزلی عرضه می شود . گونه ی بنزینی كه 28i نام دارد از موتور 3 لیتری شش سیلندری استفاده می كند كه بر روی مدل 330i هم به كار گرفته شده و 258 اسب بخار قدرت و 310 نیوتون متر گشتاور تولید می كند .

مدل 18d كه یك دیزلی كم مصرف است ( تنها 2/5 لیتر گازوئیل در هر صد كیلومتر ) تنها 143 اسب بخار قدرت و 320 نیوتون متر گشتاور ایجاد می كند . این مدل مطمئنا در كشورهایی نظیر انگلستان فروش بالایی را كسب خواهد كرد .

دومین گونه ی دیزلی X1 با پسوند 20d عرضه می شود كه 177 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور ایجاد می كند .

قوی ترین و آخرین دیزلی x1 مدل 23d است كه با بهره گیری از یك موتور توین توربو می تواند 204 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور تولید كند .
 


 

شتاب صفر تا صد كیلومتر این مدل ها عبارت است از :

 

9.6 ثانیه برای گونه دیفرانسیل عقب و 10.1 ثانیه برای گونه ایکس درایو
 18D
 8.1 ثانیه برای گونه S drive و 8.4 ثانیه برای گونه ایکس درایو
 20D
 7.3 ثانیه
 23D
 6.8 ثانیه
 28i

 

پایان سخن :

مطمئنا x1 بدعت گذار رده ی جدیدی از اس یو وی های كوچك خواهد شد و در آینده ی نزدیك سایر رقبا مدل هایی را برای مقابله با این خودرو عرضه خواهند كرد . اما تا آن موقع X1 با موتورهای نسبتا پرقدرت ; طراحی سیال و پویا و امكانات قابل توجه یكه تاز میدان خواهد بود .


نوشته ی امیررضا اسماعیلی




طبقه بندی: آزمایشات رانندگی،  والپیپر ماشین،  مدلهای گرافیکی ماشین، 
برچسب ها: BMW، X1،
ارسال توسط نیما
آرشیو مطالب
نظر سنجی
قالب جدید چطوره؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
blogskin

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی