تبلیغات
“دنا” سومین خودرو با برند ملی - جادوی ایرانی در بوگاتی نسل جدید
“دنا” سومین خودرو با برند ملی
عکس داغ داغ رو از اینجا بگیرید..........
با سلام خدمت همه بازدیکنندگان محترم متاسفانه به دلیل مشغله های اینجانب یه چند ماهی وبلاگ خوابیده بود به طوری که بازدید روزانه به زیر 100 نفر رسید. خوشتبختانه تونستم با برنامه ریزی که انجام دادم یه وقت کوچکی برای آپدیت کردن این وبلاگ پیدا کنم و امیدوارم بتونم در خدمت شما دوستداران ماشین باشم و این فرصت رو غنیمت میدونم و تعدادی از کارهای انجام شده و همچنین برنامه هایی که در آینده انجام خواهد شد رو خدمتتون ارائه میدم: کارهای انجام شده: 1-تغییر فالب جهت جلوگیری از یکنواختی و همچنین بهینه شده با اینترنت های کم سرعت 2-اضافه شدن بخش تبلیغات و فروشگاه به سایت (فروشگاه اختصاصی سایت نیست) 3-پاسخگویی به نظرات دوستان 4-ارسال لینک وبلاگ به سایر وبلاگ ها جهت همکاری بیشتر و بالا رفتم بازدید روزانه 5-بهینه سازی وبلاگ برای هر چه بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر 6-...... برنامه های آینده: 1-اضافه شدن فروشگاه اختصاصی وبلاگ 2-تبدیل وبلاگ به سایت با همکاری شما دوستان و سروران گرامی 3-طراحی اختصاصی قالب سایت یا وبلاگ لطفا در نظرسنجی های سایت شرکت کنید. از اینکه ما را همراهی میکنید سپاسگذارم و امیدوارم با کمک شما دوستان بتونیم به اهداف این وبلاگ دست پیدا کنیم.


بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 5 آبان 1389
بوگاتی ویرون جدیدترین ساخته شركت خودروسازی بوگاتی است و در حال حاضر محصول این شركت فرانسوی سریع‌ترین و گران‌ترین سوپراسپرت خیابانی جهان محسوب می‌شود. تاكنون حدود 200 دستگاه از این اتومبیل استثنایی كه قرار است تنها در تعداد محدود ساخته شود به خریداران تحویل داده شده است. اما این ویژگی‌ها، حتی قیمت نجومی بوگاتی ویرون دلایل اصلی خاص بودن این محصول كه اسم كاملش Mansory Bugatti Veyron Linea Vincero می‌باشد نبوده است، چراكه كوروش منصوری، یكی از سرشناس‌ترین تیونرهای (ارتقادهندگان)‌جهان آن را بازآفرینی و در ضمن پسوند linea vincero را هم كه ریشه‌ای ایرانی دارد به نام آن اضافه كرده است.
منصوری این نام را كه به معنای «پیروز خواهم شد» است از اپرای پوراندخت كه در ایتالیا و توسط جیاكومو پوچینی به اجرا درآمد گرفته و برای شاهكار جدیدش برگزیده تا اصالت خود را در بزرگ‌ترین كارش نشان دهد. به این ترتیب نامی برگرفته از داستان‌های هزار و یك شب در یك طرف و بوگاتی ویرون در طرف دیگر، داستان جدید منصوری را ساخته و به عالم خودرو تقدیم كرده است.

فراتر از سنت

در صنعت خودروسازی امروزی تیونینگ جایگاه خاصی پیدا كرده است. به طوركلی این واژه به مجموعه اعمالی اطلاق می‌شود كه باعث قوی‌تر، اسپرت‌تر و زیباتر شدن خودرو می‌شود. عمل تیونینگ ابتدا به صورت محدود و غیرتخصصی انجام می‌گرفت، ولی بتدریج و همزمان با پیشرفت صنعت خودروسازی، كارگاه‌های مخصوص برای آن برپا شد و استقبال از آنها آنچنان گسترش یافت كه در حال حاضر بعضی از خودرو‌های تغییر داده شده چندین هزار دلار ارزش دارد. البته در میان تمام آنها كمپانی منصوری یكی از بزرگ‌ترین كمپانی‌های تیونینگ و طراحی پلتفرم در دنیاست كه توسط كوروش منصوری تاسیس و اداره می‌شود و تقریبا رقیبی در این كلاس ندارد. اتومبیل‌های تیونر شده این كمپانی به قدری كامل هستند كه كمتر كسی جرات تغییر دادن آنها را دارد و برعكس كمپانی‌های تیونینگ آلمانی كه بیشتر به بالا بردن قدرت فكر می‌كنند، منصوری بیشتر به با پارامترهای زیبایی‌شناسی اتومبیل توجه دارد.


«فراتر از سنت، فراتر از مسابقه»؛ شعار همیشگی كمپانی كوروش منصوری ایرانی است كه در انگلستان و آلمان تحصیل كرده و اكنون در آلمان و چك به تیونینگ می‌پردازد. تخصص منصوری در زمینه‌های تقویت موتور، بهبود آیرودینامیك، به‌كارگیری رینگ‌های آلیاژی سبك‌وزن و ایجاد تغییر در داخل اتاق با استفاده از لوازم دست‌ساز است. به‌علاوه مركز تیونینگ منصوری برای دستیابی به بهترین هندلینگ، ایجاد تغییر را در مجموعه تعلیق هم در دستور كار خود قرار داده است. البته این تیونر مشهور ایرانی به این كار بسنده نكرده و موسس كمپانی Mp design است كه از بهترین تولیدكنندگان قطعات اسپرت در دنیا محسوب می‌شود.


منصوری تا به حال انواع مختلفی از اتومبیل‌ها از جمله بنز، پورشه، بی‌ام‌و، بنتلی، استون مارتین و... را تیون كرده، اما شاهكار اصلی‌اش تیونینگ موتور و بدنه بوگاتی ویرون افسانه‌ای است كه هیچ كمپانی دیگری جرات نزدیك شدن به آن را نداشته است. منصوری توانسته قدرت این ابراتومبیل را به هزار و 100 اسب بخار افزایش دهد و برای چنین كار بزرگی كه در كنار تغییرات اساسی و متفاوت روی ویرون پیاده كرده حدود یك میلیون دلار دریافت كرده است. بنابراین با قیمت پایه خود بوگاتی در مجموع طرفداران Mansory Bugatti Veyron Linea Vincero ?می‌بایست 5‌/‌3 میلیون دلار برای خرید این اتومبیل استثنایی بپردازند.

لوكس و متفاوت

بوگاتی (Bugatti) شركت خودروساز فرانسوی است كه در سال 1909 توسط نابغه‌ای ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی و به منظور تولید خودروهای سفارشی و خاص تاسیس شد، ولی با شروع جنگ جهانی دوم این شركت نیز مانند بسیاری دیگر از شركت‌های همدوره خود با شكست مواجه شد تا این‌كه در سال 1998 توسط فولكس واگن خریداری گردید.


ویرون، اولین محصول جدی این كمپانی برای اولین بار در سال 1999 در نمایشگاه اتومبیل توكیو به نمایش درآمد. این مدل نمایشی اولیه اگرچه به مدل تولیدی امروز شباهت زیادی داشت، اما پیشرانه آن W-18 بود كه از سه ردیف 6 سیلندر در كنار هم تشكیل شده بود. مدیرعامل كل فولكس واگن قول ساخت این مدل را با به‌كارگیری یك موتورW-16 (یعنی دو موتور 8 سیلندر V شكل در كنار یكدیگر) به جای موتور 18 سیلندر قبلی در سال 2000 داد. اما این تصمیم به دلیل مشكلاتی كه در سر راه پیش آمد عملی نشد تا این‌كه بعد از هزاران ساعت كار طاقت‌فرسا بالاخره ویرون در سپتامبر 2005 به تولید انبوه رسید.


بنابراین در قلب این اتومبیل یك موتور 8 لیتری 16 سیلندر با آرایش W شكل نهفته است كه می‌تواند قدرت 1001 اسب بخار و حداكثر 1250 گشتاور نیوتن را تولید كند. در واقع در محفظه احتراق بوگاتی ویرون، 3 هزار اسب بخار قدرت تولید می‌شود كه 1000 اسب بخار به وسیله سیستم خنك‌كاری، 1000 اسب بخار توسط گازهای خروجی، مصرف شده یا به خارج از خودرو انتقال داده می‌شود و 1000 اسب بخار دیگر به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا این خودرو به سرعتی استثنایی برسد. شتاب صفر تا صد این اتومبیل توسط یك گیربكس 7 سرعته دستی در 5‌/‌2 ثانیه صورت می‌گیرد و می‌تواند به حداكثر سرعت 407 كیلومتر در ساعت دست پیدا كند. میزان مصرف سوخت این خودرو هم حدود 19 لیتر در 100 كیلومتر با سرعت عادی و حدود 60 لیتر در100 كیلومتر در حداكثر سرعت است.


بوگاتی ویرون، با توجه به قدرت موتور بالای خود، از 4?رادیاتور استفاده می‌كند. ضمن آن‌كه نزدیك لنت‌های ترمز این خودرو، برای جلوگیری از ذوب لنت‌های ترمز به هنگام ترمزگیری‌های شدید، كانال‌های مخصوصی برای رسانش هوای خنك پیش‌بینی شده است.


اما سیستم فنربندی این غول خیابانی، سیستمی هیدرولیكی است تا بر اساس شرایط مختلف ارتفاع و همچنین سختی مسیر، سیستم تعلیق خودرو را تنظیم كند و در عین حال طراحی كیت جدید كاملا بر مبنای نظریه كاهش وزن صورت گرفته و در آن به طور كامل از فیبر كربن استفاده شده است. این تغییر در كیت بدنه ویرون نه‌تنها در ظاهر بلكه در كارایی خودرو نیز تاثیر بسزایی داشته است. همچنین طراحی جلوی خودرو دارای چهره جذابی شده كه نمای جلوی خودرو را قدرتمندتر نشان می‌دهد و آن را با گلگیر‌ها هماهنگ‌تر می‌كند. در ضمن در نشان دادن نام Vincero با نماد V از LED استفاده شده كه نمای زیبایی به خودرو داده‌اند. اینها تنها بخشی از ریزه‌كاری‌ها در طراحی ظاهری ویرون منصوری هستند، چراكه فضای داخلی آن هم به علت استفاده از چرم تمساح و مار زیباترین كابین در بین بقیه سوپراسپرت‌هاست و كاپوت خودرو در قسمت انتهای در جلو كوتاه‌تر شده و در عوض ردیف دیگری از مكنده‌های هوا در جلوی خودرو اضافه شده است. منصوری معتقد است با ركاب كناری جدیدی كه برای ویرون طراحی كرده توانسته ارتباط موفق‌تری بین نمای عقب و جلوی خودرو برقرار كند و طراحی یكپارچه‌ای را برای ویرون به نمایش بگذارد كه جلوه آن را اسپرت‌تر نشان می‌دهد.

هواكش‌های بزرگ‌تر وینسرو در هماهنگی با دیفیوزر تمام فیبر كربنی جدید ویرون سیستم خنك‌كننده با كارایی بالاتری را به وجود می‌آورند تا بتوانند پاسخگوی موتور تقویت شده 1109 اسب بخاری با حداكثر گشتاور 1310 نیوتون متر كه منصوری روی ویرون نصب كرده باشند. لاستیك‌های توربینی وینسرو نیز كاملا توسط كمپانی منصوری طراحی شده و برای استفاده در ویرون جدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند
منصوری این نام را كه به معنای «پیروز خواهم شد» است از اپرای پوراندخت كه در ایتالیا و توسط جیاكومو پوچینی به اجرا درآمد گرفته و برای شاهكار جدیدش برگزیده تا اصالت خود را در بزرگ‌ترین كارش نشان دهد. به این ترتیب نامی برگرفته از داستان‌های هزار و یك شب در یك طرف و بوگاتی ویرون در طرف دیگر، داستان جدید منصوری را ساخته و به عالم خودرو تقدیم كرده است.



طبقه بندی: اخبار خودرویی جهان،  اخبار خودرویی کشور، 
ارسال توسط نیما
آرشیو مطالب
نظر سنجی
قالب جدید چطوره؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
blogskin

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی