تبلیغات
“دنا” سومین خودرو با برند ملی - معرفی پژو ۲۰۷i ، محصول جدید ایران خودرو
“دنا” سومین خودرو با برند ملی
عکس داغ داغ رو از اینجا بگیرید..........
با سلام خدمت همه بازدیکنندگان محترم متاسفانه به دلیل مشغله های اینجانب یه چند ماهی وبلاگ خوابیده بود به طوری که بازدید روزانه به زیر 100 نفر رسید. خوشتبختانه تونستم با برنامه ریزی که انجام دادم یه وقت کوچکی برای آپدیت کردن این وبلاگ پیدا کنم و امیدوارم بتونم در خدمت شما دوستداران ماشین باشم و این فرصت رو غنیمت میدونم و تعدادی از کارهای انجام شده و همچنین برنامه هایی که در آینده انجام خواهد شد رو خدمتتون ارائه میدم: کارهای انجام شده: 1-تغییر فالب جهت جلوگیری از یکنواختی و همچنین بهینه شده با اینترنت های کم سرعت 2-اضافه شدن بخش تبلیغات و فروشگاه به سایت (فروشگاه اختصاصی سایت نیست) 3-پاسخگویی به نظرات دوستان 4-ارسال لینک وبلاگ به سایر وبلاگ ها جهت همکاری بیشتر و بالا رفتم بازدید روزانه 5-بهینه سازی وبلاگ برای هر چه بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر 6-...... برنامه های آینده: 1-اضافه شدن فروشگاه اختصاصی وبلاگ 2-تبدیل وبلاگ به سایت با همکاری شما دوستان و سروران گرامی 3-طراحی اختصاصی قالب سایت یا وبلاگ لطفا در نظرسنجی های سایت شرکت کنید. از اینکه ما را همراهی میکنید سپاسگذارم و امیدوارم با کمک شما دوستان بتونیم به اهداف این وبلاگ دست پیدا کنیم.


بازدید : مرتبه
تاریخ : یکشنبه 25 بهمن 1388



پژو ۲۰۶ محصول سال ۱۹۹۷ پژو فرانسه است که تولید آن در این کشور بر اساس استاندارد تولید ۸ ساله یک خودرو تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت و پس از این سال شرکت پژو ادامه عرضه جهانی این خودرو را در کشور هایی مانند ایران ، برزیل و اندونزی با جدیت پیگیری کرد ، به گونه ای که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تولید ۲۰۶ در سطح جهان پژو موفق شد ، تا سال ۲۰۰۷ حدود ۶ میلیون دستگاه از این خودرو را به فروش برساند .

پژو ۲۰۶ در ابتدا در ۴ تنوع هاچ بک ، استیشن واگن ، کوپه و کبریولت عرضه می شد و ۲۰۶ اس دی که توسط ایران طراحی شده بود به عنوان پنجمین و آخرین تیپ ۲۰۶ شناخته می شد تا اینکه در ماه می ۲۰۰۸ شعبه ی برزیلی پژو اعلام کرد که به دلیل متناسب نبودن شرایط پژو ۲۰۷ (جایگزین پژو ۲۰۶) قصد ندارد تا این محصول را به بازار برزیل وارد یا آن را تولید کند و به همین دلیل تصمیم دارد تا با تغییراتی پژو ۲۰۶ را در بازار برزیل نگه دارد …



خودرو مورد نظر برزیلی ها در آگوست سال ۲۰۰۸ رونمایی شد . این خودرو که کاملا بر پایه پژو ۲۰۶ استاندارد تغییر یافته بود شامل طراحی جدید جلو ، عقب و سپر ها به علاوه طراحی جدیدی برای داشبورد خودرو بود که این ۲۰۶ فیس لیفت شده را به جایگزین اروپایی اش یعنی پژو ۲۰۷ بسیار شبیه می ساخت . این خودرو در بخش فنی شاهد تغییرات کلانی نبوده که از ۲۰۶ استاندارد فاصله زیادی گرفته باشد بلکه تغییرات فنی جزئی روی سیستم تعلیق و گیربکس آن اعمال شده اند تا دستی به سر و روی کارآیی خودرو نیز کشیده شده باشد .

این خودرو پس از طراحی با قیمتی بین پژو ۲۰۶ استاندارد و ۲۰۷ فرانسه ، قیمت گذاری شد .

آرژانتین ، مکزیک و اوروگوئه این فیس لیفت را با نام پژو ۲۰۷ کامپکت به بازار عرضه می کنند اما نام واقعی که شعبه طراح این خودرو برای آن در نظر گرفت” ۲۰۷ برزیل ” بود ، که مدتی بعد با اعلام نارضایتی رسانه ها نام برزیل از انتهای آن حذف شد . در ماه آگوست و پس از معرفی این خودرو شرکت پژو فرانسه اعلام کرد این فیس لیفت تنها در فرانسه و مرکز تولیدات پژو – سیتروئن و آن هم تنها مجهز به فرمان سمت چپ تولید خواهد شد و این فیس لیفت را ۲۰۶+ ( ۲۰۶ plus ) نام گذاری کرد .

عرضه ۲۰۶+ با نام ۲۰۷i در ایران خودرو :



شرکت ایران خودرو پس از عرضه تیپ های گوناگون پژو ۲۰۶ و همچنین طراحی و تولید پژو ۲۰۶ اس دی ، به دلیل دریافت نکردن مجوزهای لازم تا کنون موفق به عرضه فیس لیفت این خودرو نشده است . این شرکت مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد خودرو ۲۰۶+ را با نام جدید ۲۰۷i در ایران عرضه کند ، این نامگذاری از آن جهت به ۲۰۷ مربوط می شود که طراحی این خودرو به صورت کامل از ۲۰۷ الهام گرفته شده و در اصل این خودرو مناسب برای بسیاری از کشور هاست که به دلیل جایگاه نا مناسب ۲۰۷ در بازار جهانی همچنان تصمیم بر ابقا پژو ۲۰۶ دارند .

طراحی :

شرکت پژو تحول در طراحی پژو ۲۰۶ را مختص به سه بخش این خودرو می داند ، جلو ، عقب وچرخ ها .

طراحی جلو خودرو یادآور استایل جدید طراحی شرکت پژو است که شامل چراغ های کشیده تر از گذشته ، دریچه ورودی هوای بزرگ در جلو همچنین لوگو بزرگ این شرکت روی کاپوت خودرو است . استایلی که در تمامی محصولات جدید شرکت پژو به چشم می خورد . طراحی جلو این خودرو تفاوت چندانی با پژو ۲۰۷ ندارد و اختلافات موجود بین این دو مدل به بخش های پلاستیکی دو طرف هواکش جلو و طراحی چراغ های مه شکن مربوط می شود .



۲۰۶ plus در نمای عقب سعی کرده تا اصالت خود را حفظ کند و در این بخش تنها شاهد تغییر طراحی سپر و چراغ های عقب باشد . طراحی چراغ ها در عقب خودرو و همچنین سر اگزوز کرومی به خودرو حالتی اسپورت بخشیده اند اما این روحیه در نمای جلو خودرو رعایت نشده و از همان طراحی ۲۰۷ استاندارد بهره گرفته شده است .



نمای جانبی خودرو نیز با استفاده از رینگ های ۱۴ اینچی ۱۰پره با حالتی جالب و جدید تغییر چهره داده است . این رینگ ها که هم در زیبایی و هم در دینامیک خودرو تاثیر گذارند در نوع ۱۵ اینچی نیز به عنوان آپشن موجود خواهند بود .

امکانات و طراحی جدید داخلی :

تغییرات در کنسول میانی خودرو بیش تر در بخش های دریچه کولر به بالا به چشم میخورد و همچنین طراحی یک دست و شیب دار کنسول روبروی سرنشین جلو نیز از جمله این تغییرات است . دریچه های کولر با طراحی داشبورد هماهنگ تر شده اند و ظاهری اسپورت تر به کنسول خودرو داده اند ، کلید فلاشر هم از روبروی محل نمایش اطلاعات خودرو در کنسول میانی به وسط دریچه های میانی کنسول منتقل شده است . طراحی داشبورد در بخش ایربگ سرنشین نیز تغییر کرده است .



یکی دیگر از امکاناتی که ۲۰۶ پلاس افزوده شده امکان جمع کردن صندلی های عقب برای ایجاد فضای بار بیش تر است .



مشخصات فنی :

شرکت پژو برای ۲۰۶+ سه پیشرانه که شامل ۲ پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی می شود را در نظر گرفته است . موتور های بنزینی این خودرو شامل یک موتور ۱٫۱ لیتری با توان حدود ۶۰ اسب بخار و مصرف ۵٫۷ لیتر در سیکل ترکیبی و پیشرانه آشنای ۱٫۴ لیتری با توان حدود ۷۵ اسب بخار و مصرف ترکیبی ۶٫۳ لیتر می شود . یک پیشرانه ۱٫۴ لیتری HDI با توان حدود ۷۰ اسب بخار نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است .



به نظر می رسد با ورود این خودرو به ایران و داشتن پتانسیل نصب موتور های ۱٫۶ لیتری TU5 با توان ۱۱۰ اسب بخار ، در ایجاد تنوع تیپ های موجود آن از این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخاری نیز استفاده شود .

فرمانپذیری و در کل کیفیت ۲۰۶ در مدل plus مورد بازنگری قرار گرفته که این بازنگری شامل سیستم تعلیق خودرو نیز می شود . سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون مستقل و در عقب از نوع میله ی تعادل است .

امنیت :

پژو در طراحی این فیس لیفت سعی کرده تا تغییرات امنیتی خودرو را در لیست مهم ترین ها پیگیری کند. ۲۰۶+ به سیستم های ترمز ضد قفل ABS ، سیستم کمکی ترمز EBA و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهز است.



در مهم ترین بخش نیز ۲۰۶+ به مجموعه امنیتی کنترل الکترونیکی پایداری ، ESP مجهز شده است که شامل سیستم های ABS ، EBA و EBD به علاوه سیستم ضد لغزش ASR و کنترل کشش ( CDS ) می شود .

برای این خودرو حداکثر ۴ ایربگ در نظر گرفته شده که در دو تیپ مجهز به ۲ یا ۴ ایربگ عرضه خواهد شد . آرایش ایربگ ها در این خودرو نیز به صورت ۲ ایربگ جلو و دو ایربگ جانبی است .

۲۰۶+ در ایران :

عرضه این خودرو تحت نام ۲۰۷i توسط ایران خودرو می تواند گامی موثر در به روز نگاه داشتن خودرو پر طرفدار ۲۰۶ باشد اما مساله ی مهم تر چگونگی عرضه این خودرو و نحوه قیمت گذاری آن در بازار است .



پژو ۲۰۶ هم اکنون با عرضه با استفاده دو پیشرانه ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری و در دو نو گیربکس دستی و اتوماتیک توانسته بازه ۱۳ تا ۲۰ میلیون تومان را از آن خود کند و در هر رنج قیمتی به عنوان رقیب حضور داشته باشد . در صورتی که ایران خودرو این محصول را با قیمتی زیر ۱۵ میلیون تومان عرضه کند می توان گفت که به خواسته مشتری ها احترام گذاشته اما با توجه به روانشناسی بازار ایران و مجهز بودن این محصول به امکاناتی همچون ۴ ایربگ ، ESP و آپشن های دیگر ، یا باید شاهد تیپ بندی این محصول و یا عرضه آن با قیمتی فراتر از حد انتظار باشیم . شرکت ایران خودرو هنوز قیمت مشخصی را برای ۲۰۶ پلاس و همچنین نحوه ی عرضه این خودرو اعلام نکرده است .






منتشر شده در نشریه خودر وامروز – شماره آبان ۸۸ – کپی برداری از کل یا بخشی از مطلب تنها با ذکر نام نویسنده ( امیرحسین برخورداری ) و منبع ( مجله خودرو امروز ) امکان پذیر است .



طبقه بندی: اخبار خودرویی کشور، 
برچسب ها: 207i، 206+، پژو،
ارسال توسط نیما
آرشیو مطالب
نظر سنجی
قالب جدید چطوره؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
blogskin

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی