تبلیغات
“دنا” سومین خودرو با برند ملی - بررسی و مقایسه خودرو های 20 تا 25 میلیون تومانی
“دنا” سومین خودرو با برند ملی
عکس داغ داغ رو از اینجا بگیرید..........
با سلام خدمت همه بازدیکنندگان محترم متاسفانه به دلیل مشغله های اینجانب یه چند ماهی وبلاگ خوابیده بود به طوری که بازدید روزانه به زیر 100 نفر رسید. خوشتبختانه تونستم با برنامه ریزی که انجام دادم یه وقت کوچکی برای آپدیت کردن این وبلاگ پیدا کنم و امیدوارم بتونم در خدمت شما دوستداران ماشین باشم و این فرصت رو غنیمت میدونم و تعدادی از کارهای انجام شده و همچنین برنامه هایی که در آینده انجام خواهد شد رو خدمتتون ارائه میدم: کارهای انجام شده: 1-تغییر فالب جهت جلوگیری از یکنواختی و همچنین بهینه شده با اینترنت های کم سرعت 2-اضافه شدن بخش تبلیغات و فروشگاه به سایت (فروشگاه اختصاصی سایت نیست) 3-پاسخگویی به نظرات دوستان 4-ارسال لینک وبلاگ به سایر وبلاگ ها جهت همکاری بیشتر و بالا رفتم بازدید روزانه 5-بهینه سازی وبلاگ برای هر چه بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر 6-...... برنامه های آینده: 1-اضافه شدن فروشگاه اختصاصی وبلاگ 2-تبدیل وبلاگ به سایت با همکاری شما دوستان و سروران گرامی 3-طراحی اختصاصی قالب سایت یا وبلاگ لطفا در نظرسنجی های سایت شرکت کنید. از اینکه ما را همراهی میکنید سپاسگذارم و امیدوارم با کمک شما دوستان بتونیم به اهداف این وبلاگ دست پیدا کنیم.


بازدید : مرتبه
تاریخ : دوشنبه 5 بهمن 1388

در مطلب به نقل سایت رسمی cariran به بررسی خودروهای 20 تا 25 میلیون تومان می پردازیم

پژو پارس ELX :

ایران خودرو پس از پارس معمولی که با استقبال خوبی مواجه شد ، دست به عرضه محدود پارسExec (اکثرا به عنوان خودرو های تشریفاتی دولت استفاده می شوند ) و پارس ELX زد تا بازار این خودرو محبوب را از دست ندهد و سهم خود را در بازار با پشتوانه پارس افزایش دهد . اما بر خلاف تصور ، این خودرو آن طور که باید و شاید ، نتوانست سهمی از بازار را به خود اختصاص دهد . پارس ELX نمونه پیشرفته تر و تجهیز شده پارس معمولی به حساب می آید و تغییراتی که روی این خودرو اعمال شده شامل موارد ایمنی ، فنی و رفاهی می شود .البته ظاهر این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده ولی تنها در حدی که از پارس معمولی قابل تشخیص باشد . از جمله تغییراتی که در پارس ELX صورت گرفته می توان به طرح جدید آینه های جانبی ،چراغ های دو رنگ عقب ، چراغ سوم خطر از نوع LED و رینگ های آلیاژی 15 اینچی اشاره کرد .در کل پارس با توجه به گذشت حدود 8 سال از ورودش به بازار از طرح های خاک خورده بازار به حساب می آید اما همچنان طرفداران خاص خود را دارد . تغییرات داخلی خودرو نیز شامل تغییر رنگ داشبورد از مشکی به کرم ، استفاده از طرح جدید غربیلک فرمان است.

امکانات در نظر گرفته برای این خودرو نیز شامل صندلی های برقی جلو که به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهزند ، کامپیوتر سفری و سیستم ایموبلایزر می شود . در بخش فنی نیز این خودرو از پیشرانه 1.8 لیتری زانتیا بهره می برد که دارای 16 سوپاپ بوده و توان تولید 110 اسب بخار را داراست و مصرفی معادل 8.5 لیتر در صد کیلومتر سیکل ترکیبی دارد . برای ایمنی این خودرو نیز ترمز های مجهز به سیستم ABS و EBD در نظر گرفته شده . اما سوال بزرگی که در مورد این خودرو مطرح است این است که چرا خودرویی با قیمت 23.500 میلیون تومان به کیسه هوا مجهز نیست؟!



هیوندای ورنا اتوماتیک

هیوندای ورنا محصول سال 2000 کمپانی هیوندای کره که پس از قطع تولید دوو جایگزین مدل سی یلو در خطوط تولید کرمان موتور شد تنها خودرو با گیربکس اتومات در بازه 20 تا 25 میلیون تومان است .اگرچه این محصول در سایر کشور ها به طور کامل تغییر یافته اما کرمان موتور ترجیح داده ، تنها پیشرانه آن را از 1500 سی سی به 1600 سی سی تغییر دهد . ظاهر قدیمی ورنا توانایی جذب هر بیننده ای را ندارد اما سواری راحت و امکانات مناسب آن قابلیت پوشش دادن این ضعف ورنا را دارند . پیشرانه 1.6 لیتری ورنا توانایی تولید 105 اسب بخار را دارد که در مقایسه با سایر رقبای هم حجم خود توان مناسبی است و با مصرفی حدود 7 لیتر ورنا را در زمره ی خودروهای کم مصرف بازار قرار می دهد .

علاوه بر سیستم تهویه ، گرم کن شیشه عقب ، شیشه های برقی و پروژکتور که در نمونه دستی نیز یافت می شود ، کیسه های دوگانه هوا برای سرنشینان جلو ، ترمز ضد قفل ABS و آینه های برقی نیز برای نمونه اتومات این خودرو در نظر گرفته شده است . در کل ورنا با گیربکس اتوماتیک در این بازه پوشش دهنده ی نیاز آن دسته از کسانی است که به دنبال یک رانندگی راحت و کم دردسر در شهر های پرترافیک هستند .



پروتون GEN2 دنده ای :

زاگرس خودرو پس از عرضه مدل ویرا در دو گونه سدان و لیفت بک برای حفظ بازار خود دست به ایجاد تنوع در محصولات زد و دو مدل GEN2 و IMPIAN را روانه بازار کرد که از این بین GEN2 با استقبال بهتری رو به رو بود و به همین منظور زاگرس خودرو دست به تولید آن در کشور زد . این لیفت بک مالزیایی از پیشرانه ای به حجم 1.6 لیتر از نوع Campro بهره می برد که با کمک مهندسان لوتوس انگلستان طراحی و ساخته شده و توان تولید 110 اسب بخار را داراست که مصرفی معادل 7.8 لیتر در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی دارد . GEN2 نسبت به سایر رقبای خود از ظاهری متفاوت و اسپرت تر بهره می برد که در ابتدای ورود عامل جذب قشر خاصی از جامعه به سمت خود شد ولی این جذابیت ظاهری دوام زیادی نداشت و GEN2 خیلی زود رنگ کهنگی به خود گرفت . داخل GEN2 نیز مانند بیرون آن از فضایی اسپرت بهره می برد اما نکته قابل توجه کیفیت پایین مواد به کار رفته در آن است.این کیفیت پایین شامل رنگ خودرو نیز می شود که خیلی زود شفافیت و کیفیت اولیه خود را از دست می دهد و به شدت اسیب پذیر است . نکته حائز اهمیت دیگر که به خاطر اسپرت تر نشان دادن فضای کابین است نبود فضای کافی برای قرار دادن اشیا در داخل داشبورد است که نداشتن دریچه برای این بخش در بهم ریخته نشان دادن خودرو کمک شایانی می کند .

GEN2 از کیسه های دوگانه هوا برای سرنشینان جلو بهره می برد و ترمز های آن به سیستم های ABS و EBD مجهزند که عملکرد خوبی نیز دارند و رانندگی مطمئنی را در پیش رو شما قرار می دهد . GEN2 مدل دنده ای هم اکنون در بازار با قیمت 25.100 معامله می شود که به خاطر نزدیک بودن آن به بازه 20 تا 25 میلیون آن را در این رده قرار دادیم.



رنو مگان 1600 :

رنو مگان ساخت پارس خودرو که چند سالی است در بازار عرضه می شود از پیشرانه ای به حجم 1600 سی سی بهره می برد که توانایی تولید 115 اسب بخار را در 6000 دور در دقیقه داراست و این قابلیت را دارد که طی مدت 11 ثانیه از سرعت 0 به 100 برسد . این خودرو در حالت عادی و در سربالایی ها عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد اما در صورت روشن بودن کولر در سر بالایی دچار افت توان چشمگیری می شود که برای چنین خودرویی دور از انتظار است .مگان در صد کیلومتر سیکل ترکیبی مصرفی معادل 8 لیتر دارد .این خودرو در بحث ایمنی ترمز ها از سیستم ضد قفل و توزیع الکترونیک نیروی ترمز در چرخ بهره می برد که از عملکرد خیلی خوبی نیز برخوردار است همچنین برای این خودرو 2 کیسه ایمنی هوا در نظر گرفته شده که باعث شده این خودرو 5 ستاره ایمنی را از موسسه EURO N CAP دریافت کند .رنومگان از امکاناتی نظیر سیستم ورود بدون کلید ، سنسور اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو ، استارت کارتی ، کامپیوتر سفری و فرمان الکتریکی سود می برد .

مانند خیلی از خودروهای بازار داخل رنو مگان نیز در زادگاهش جای خود را به نسل بعدی داده اما همچنان در ایران در حال تولید است و به زودی گونه 2000 سی سی با گیربکس اتومات آن نیز روی خط تولید پارس خودرو می رود . این خودرو هم اکنون در بازار با قیمتی حدود 24 میلیون معامله می شود.



هیوندای آوانته دنده ای :

آوانته ، کره ای دیگری است که در کرمان موتور تولید می شود و در این باز قرار می گیرد . این خودرو نیز مانند ورنا و مگان در کشور های دیگر جای خود را به نسل بعدی داده و همچنان در ایران در حال تولید است .طراحی بدنه این خودرو را می توام محافظه کارانه خواند و در نگاه اول ممکن است به دور از هرگونه جذابیت به نظر برسد اما به مرور زمان طراحی آن عادی می شود . اتاق خودرو با استفاده از پلاستیک خشک و تودوزی خاکستری تزیین شده و در طراحی آن سعی شده تا از حداکثر فضا استفاده شود .دو جالیوانی برای سرنشینان عقب که در زیر صندلی تعبیه شده ، گیره های نگه دا رنده کیسه یا رخت آویز در پشت صندلی ها ، جای عینک و .... که هرچند ساده و کم هزینه اند اما کاربرد فراوانی دارند.

آوانته از پیشرانه ای به حجم 2 لیتر سود می برد که توان تولید 140 اسب بخار قدرت را دارد و مصرفی حدود 8 لیتر در سیکل ترکیبی ارائه میکند . آوانته از ترمز های خنک شونده و ABS استفاده می کند.همچنین این خودرو مجهز به کیسه های دوگانه هوا برای سرنشینان جلو است که در سمت شاگرد مجهز به سنسوری است که که برای وزن بالای 10 کیلوگرم فعال می شود .هم اکنون این خودرو در بازار با قیمتی حدود 24.900 معامله می شود.

 

 

پژو پارس ELX

هیوندای ورنا اتوماتیک

پروتون Gen2 دنده ای

رنو مگان 1600

هیوندای آوانته دنده ای

پیشرانه

1.8 لیتر – 16 سوپاپ

1.6 لیتر – 16 سوپاپ

1.6 لیتر – 16 سوپاپ

1.6 لیتر – 16 سوپاپ

2 لیتر – 16 سوپاپ

حداکثر قدرت ( اسب بخار )

110

105

110

115

140

مصرف سوخت ترکیبی ( لیتر )

8.5

7

7.8

7.3

8.4

برخی تجهیزات

صندلی های برقی جلو مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی  - کامپیوتر سفری - سیستم ایموبلایزر – ABS EBD

آنتن و آینه های برقی – 2 کیسه هوا -  ABS – تنظیم 4 جهته صندلی راننده – مه شکن عقب و پروژکتور

 

2 کیسه هوا – رینگ اسپرت – ABS EBD

سیستم امنیتی

سیستم ورود بدون کلید - سنسور اتوماتیک روشنایی چراغ های جلو - استارت کارتی -  کامپیوتر سفری و فرمان الکتریکی – ABS EBD – 2 کیسه هوا

کامپیوتر سفری – سیستم ضد سرقت – 2 کیسه هوا – ABS -

 این مطلب : منتشر شده در ضمیمه راهنمای خرید نشریه خودرو امروز -  آذر 88


طبقه بندی: آزمایشات رانندگی،  نقد و بررسی اتومبیلهای داخلی، 
برچسب ها: پروتون GEN2، پژو پارس، ELX، هیوندای ورنا، رنو مگان 1600، هیوندای آوانته، هیوندای، آوانته، تست، مقایسه، 20 تا 25 میلیون،
ارسال توسط نیما
آرشیو مطالب
نظر سنجی
قالب جدید چطوره؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
blogskin

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی