تبلیغات
“دنا” سومین خودرو با برند ملی - همه چیز در مورد خودرو MvM
“دنا” سومین خودرو با برند ملی
عکس داغ داغ رو از اینجا بگیرید..........
با سلام خدمت همه بازدیکنندگان محترم متاسفانه به دلیل مشغله های اینجانب یه چند ماهی وبلاگ خوابیده بود به طوری که بازدید روزانه به زیر 100 نفر رسید. خوشتبختانه تونستم با برنامه ریزی که انجام دادم یه وقت کوچکی برای آپدیت کردن این وبلاگ پیدا کنم و امیدوارم بتونم در خدمت شما دوستداران ماشین باشم و این فرصت رو غنیمت میدونم و تعدادی از کارهای انجام شده و همچنین برنامه هایی که در آینده انجام خواهد شد رو خدمتتون ارائه میدم: کارهای انجام شده: 1-تغییر فالب جهت جلوگیری از یکنواختی و همچنین بهینه شده با اینترنت های کم سرعت 2-اضافه شدن بخش تبلیغات و فروشگاه به سایت (فروشگاه اختصاصی سایت نیست) 3-پاسخگویی به نظرات دوستان 4-ارسال لینک وبلاگ به سایر وبلاگ ها جهت همکاری بیشتر و بالا رفتم بازدید روزانه 5-بهینه سازی وبلاگ برای هر چه بهتر دیده شدن در موتورهای جستجوگر 6-...... برنامه های آینده: 1-اضافه شدن فروشگاه اختصاصی وبلاگ 2-تبدیل وبلاگ به سایت با همکاری شما دوستان و سروران گرامی 3-طراحی اختصاصی قالب سایت یا وبلاگ لطفا در نظرسنجی های سایت شرکت کنید. از اینکه ما را همراهی میکنید سپاسگذارم و امیدوارم با کمک شما دوستان بتونیم به اهداف این وبلاگ دست پیدا کنیم.


بازدید : مرتبه
تاریخ : سه شنبه 19 آبان 1388

 

مقدمه MvM
خودروی ام وی ام محصول سال 2003 کارخانه چری چین است . شرکت چری در سال 1997 در چین تاسیس و در سال 2000 موفق به ثبت برند موتور خودرو به نام خود گردید . این شرکت در حال حاضر از معتبرترین شرکتهای خودرو ساز چین است(این معتبره وای بحال غیر معتبراش !!!) و از آن به عنوان تویوتای آینده چین نام میبرند !!! این شرکت از سال 2003 یکی از پیشرفته ترین خطوط رنگ دنیا ( url ) را در سالنهای خود به خدمت گرفته است .()
خودروی ام وی ام که در چین qq3 نام دارد خودروئی است داری 3 سیلندر و با حجم 812 سی سی موتور این خودرو dohc است بدین معنی که از دو camshaft برای حرکت سوپاپها استفاده میکند . مجموع سوپاپهای موتور 12 و در نوع خود بهترین موتور موجود است . موتورهای dohc امروزه در اکثر خودرو های دبل والو پیشرفته مورد استفاده قرار میگیرد . سیستم سوخت mpi یا پاشش چند نقطه ای دارد .
طرح خارجی:
طراحی خارجی ماتیز برای یك خودروی كوچك شهری در زمان خودش قابل قبول و متفاوت بود. اما با عرضه ام وی ام كه طرح خارجی در واقع دگرگون شده ماتیز توسط چینی هاست ارزش طرح خارجی ماتیز و آنچه ایتال دیزاین(كمپانی معتبر طراحی) در آن زمان به انجام رسانده بود بیشتر نمود یافته است.
اگر نگاهی به طرح خارجی ام وی ام داشته باشید نقاط ضعف قابل توجهی در آن خواهید یافت. در واقع در هر قسمتی كه طرح خودرو تغییر پیدا كرده نتیجه ای ضعیفتر از ماتیز حاصل شده است. مثلا:
طرح چراغهای عقب خودرو كه دارای طرح ظاهری ضعیفی هستند به همراه ابعاد بسیار بزرگ آنها/ طرح درپوش موتور/سپر جلوو عقب و مجاری ورود هوا بروی سپر جلو از جمله موارد قابل ذكر است.
وقتی از قسمت عقب به خودرو نگاه میكنید احساس میكنید در پشت چراغهای بزرگ عقب این اتاق خودروست كه قرار گرفته است! نه آنكه چراغهای عقب بروی بدنه خودرو نصب شده است!
قطعات پلاستیكی با پوشش ظاهری استیل در قسمت جای پلاك و نام و مشخصات اولیه خودرو كه بروی در صندوق بار نصب شده است بزرگ و ناهماهنگ با ابعاد خودرو بوده و نیز به كار گیری چراغهای خودرو به صورت مجزا بروی سپرها و بدنه كه به وضعیت ظاهری آن لطمه زده است.
از جمله موارد اضافه شده نسبت به ماتیز ركابهای بغل و ضربه گیرهای روی درها هستند.
در كل از حیث وضعیت خارجی ام وی ام قابل قبول به نظر نمیرسد.
طرح داخلی:

چینی ها بازهم در این قسمت سعی در انجام تغیراتی داشته اند. در بعضی موارد موفق و در بعضی موارد شكست خورده اند. تغییر طرح دریچه های خروجی تهویه هوا از شكل دایره به بیضی و همچنین طرح داشبرد خودرو كه در ماتیز از اجزای دایره ای شكل تشكیل شده بود تاثیر منفی داشته است.
طرح صندلی ها و پوشش داخلی دربها تغییرات كمتری داشته اند. اما در این قسمت نیز عدم یكسانی پوشش پارچه ای روی دربها با پوشش روی صندلی ها و هم چنین قطعات با ظاهر آلومینیومی به كار رفته كه كیفیت مطلوبی ندارند.
اما در مقابل طرح كنسول میانی بهبود یافته و نسبت به ماتیز بهتر است. مهمترین تغییرات داخل اتاق مقابل دید راننده است.ایجاد تغییرات در مجموعه نشان دهنده ها و وجود دور شمار موتور(در ماتیز دورشمار موتور موجود نیست!!) كه بسیار لازم مینمود جالب است. اما به علت كوچكی بیش از حد خوانا نیست.
طرح غربلیك فرمان چهار شاخه و فاقد ایربگ(جدیداً ایربگ هم داره) است. حذف ساعت دیجیتال موجود در ماتیز و جایگزینی آن با ساعت داخل پخش صوت چندان جالب نیست كه یكی دیگر از موارد منفیست.
در كل در مورد طرح داخلی میتوان گفت چون تغییرات كمی وجود داشته و چند نكته مثبت به آن اضافه شده میتواند در حد قابل قبول باشه اما نباید از كیفیت پایین ساخت اجزای داخلی اتاق چشم پوش كرد!(بماند که مدیران خودرو تلاشی در کیفیت قطعات دارد!)

تجهیزات:
دارای دو مدل 3 و 4 سیلندر میباشدو اتوماتیک
تجهیزاتMVM110-DOH چهار سیلندر
خودروMVM110-DOHمجهز به موتور جدیدچهار سیلندر DOHCبا حجم1083CCشانزده سوپاپو قدرت68 اسب بخارمی باشد ، سیستم پاشش سوخت از نوع انژکتوری چند نقطه ای و ترتیبی ( sequential Multer Point Injection ) می باشد .
در طراحی این خودرو استحکام ، ایمنی ، کارایی ، ارگونومی و حفظ محیط زیست ( مجهز به دو کاتالیست و کنترل تبخیر هیدروکربن و سیستم کنترل مدیریتموتور مدار بسته با دو سنسور اکسیژن ) در نظر گرفته شده است . تجهیزات وتزئینات داخلی این محصول بسیار مدرن و جدید بوده و خودرو در تستهای جادهای از نظر پایداری و خوش فرمانی ( Rid & Handling ) استاندارد جهانی ISO و از نظر آلودگی و مصرف سوخت استاندارد اروپائی را دارا میباشد. استانداردهای ایمنی اجباری از قبیل تصادف از جلو، عقب و جانبی ترمز ، دید ، چراغهاو صدا و ......... در این خودرو ( تمامی موارد استاندارد های 52 گانهاجباری اروپا ) لحاظ شده است .
خودرو بصورت استاندارد مجهز به حفاظ های جانبی ( Side Protcctor ) ، فلاپ درب پنجم و سپرهای همرنگ ، دربها و بدنه تقویت شده ، فرمانهیدرولیک بسیار نرم ، کولر ، رادیو پخش با چهار بلندگو ، چراغ ترمز سوم ،کلید تنظیم نور پشت آمپر ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، صندلی تاشو عقب ،گرمکن شیشه عقب ، شیشه شور و برف پاکن عقب ، قفل مرکزی و آینه های جانبیبرقی همرنگ با بدنه بوده و شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی بوده و در هنگامترک خودرو و فعال کردن سیستم ضد سرقت بطور اتوماتیک بسته می شوند . هر دوکلید خودرو مجهز به کنترل از راه دور رادیوئی می باشند.
تجهیزات اضافه AMT (با گیربکس اتوماتیک الکترونیکی ) عبارتند از :
1- ترمز ABS
2-MP3 PLAYER با پورت USB و SD
3-پشت آمپر دیجیتالی
4-TRIP COMPUTER
5-ROOF RACK
3موتور سیلندر

812 سی‌سی گیربکس معمولی 5 دنده جلو
52 اسب قدرت موتور هیدرولیک
ترمز جلو دیسکی 35لیتر

پراید بهتره یاMVM
همونطور که میدونین پراید دیگه مثل ... میمونه (به هر چیزی میشه تشبیهش کرد)! نه هیچ وقت مشکل تعمیرات خواهید داشت و نه مشکل قطعه و نه مشکل فروش بقولی همیشه پول نقده ! اگر صحبت بر سر ماتیز یا پراید بود که مسلما کفه ترازو به نفع ماتیز بود. ولی ام وی ام همونطور که میدونین یک کپی نامتعارف چینی از ماتیز هست
شما از ام وی ام هیچ انتظار خاصی نباید داشته باشید. البته بهتره برای مشاوره بهتر نیازها و استفاده خودتون از خودرو رو بگید. چون ام وی ام فقط و فقط میتونه نقش یک اتاق متحرک درون شهری رو بعهده بگیره و برای خارج شهر بسیار خطرساز و ناامن هست. موتور ضعیف اون ممکنه برای شما در مناطق مختلف ایجاد خطر بکنه (تصور کنین تو سربالایی 1 پژو بیافته پشت سرتون). گرچه پراید هم اصلا بهتر نیست! ولی مسئله ناامنی ام وی ام رو جدی بگیرین. در صورت یک تصادف رودررو در جاده با یک ماشین کلاس متوسط تقریبا هیچ شانسی برای راننده وجود نداره و براحتی میل فرمون رو در اعماق وجود خودش حس میکنه! (در حالی که ماتیز اینگونه نیست) باز هم تاکید میکنم پراید هم چیز بهتری نیست و از نظر ایمنی روی هیچ یک حساب خاصی باز نکنین.(البته جدیداً دارای کیسه هوا و ایربگ می باشد)
از نظر امکانات داخلی برتری با ام وی ام هست ولی توانایی حرکتی پراید بالاتره.
از نظر نگهداری پراید خیلی ساده تر و کم دردسرتر هست و همه جا براحتی قابل تعمیره.
کیفیت تولیدی سایپا کاملا به شانس شما بستگی داره ولی ظاهرا در افکار عمومی و نظرسنجی ها کیفیت تولید ام وی ام رو برتر میدونن.(هرچند این ثابت نشده)
شما منظورت رو از عبارت "خرید کدامیک به صرفه تره" رو لطفا بیشتر باز کن و مورد استفاده و توقعت رو از خودرو هم بیان کن. چون همواره مهمترین فاکتور در انتخاب خودروی مناسب توقعات مصرف کننده هست وگرنه اگر یک خودرو به معنای مطلق "بهتر" بود همه مردم فقط همون رو انتخاب میکردن و نه هیچ کلاسی (سدان، هاچ بک ، SUV و ...) به وجود می اومد و نه برندی!
کیفیت دو خودرو. که اگه حرفی نزم بهتره چون هردو کیفیت خوبی ندارن. در مورده ام وی ام خدمتتون عرض کنم این ماشین رو ماتیز مقایسه نکنید که اگه من جای شما بودم و ماشین رو برای استفاده شهری و هرز گاهی یه مسافرت با یک نفر دیگه مد نظرم بود ماتیز انتخاب اول و اخر من بود. اما متاسفانه دیگه تولید نمیشه.
)ام وی ام هم تا اونجایی که من از یکی از دارندگانش پرسیدم میگفت که لوازم یدکیش بد گیر میاد و زیاد باید دنبالش باشی(
در کل شما با خرید پراید تو این رنج قیمت یه ماشین صندوق دار دارید که به نطره من بیشتر به کار میاد. پراید و ام وی ام تا حدودی از نطر فضای داخلی و میزان فضای پا ها یکسانند اما اینجا هنوز پراید با اختلاف اندکی بهتر هست. موتور ام وی ام سه سیلندر هست (جدیداً اتومات و 4 سیلندر)و حجمی در حدود 900 سی سی داره و قدرتش هم 52 اسب بخار هست که پراید 63 اسب بخار میباشد.
بین MVM و پراید من هم MVM رو ترجیح می دم(البته اگه نخوای مسافرت بری)
فقط صدای موتور و گیربكس خیلی داخل اتاق میاد. برای دنده عوض كردن هم باید تا دورموتور 5500 تا 6000 پر كنی تا دنده بعدی مرده نباشه.
از نظر فضای داخلی بدرد 3 نفر بیشتز نمیخوره.کیفیت ساخت داخلی و خارجی نسبتا خوبی داره با اینکه چینی هست.تودوزی نسبتا خوبی داره و صندلی ها از راحتی نسبی برخوردارند.موتور بسیار بسیار افتضاحی داره که جون آدم به لب میرسونه میخواد گاز بخوره راه بره در یک شیب سربالایی ملایم بودم که کولر گرفتم و دیگه احتیاج به گفتن نداره.پدال های نسبتا سفتی داره ولی فرمونش خیلی نرم و خطرناکه!!!
رانندگی باهاش نسبتا راحت و برای خانوم ها که عموما اهل گاز دادن نیستند خیلی مناسبه.در جاده به هیچ عنوان نباید با سرعت بالا حرکت کرد مخصوصا اگر باد در جریان باشه.اینجور که من احساس کردم در تصادفات احتمال مرگ و نقص عضو خیلی زیاده.
نظرات دارندگان MvM

نقاط قوتترتیب خاصی مدنظر نیست:
-1صندلیهای بسیار راحت بطوریكه من دلم نیومد روكش بكشم.
-2 امكانات فوق العاده خوب مثل شیشه های برقی-آینه های برقی-پاور ویندوز-كولر و بخاری عالی-ضدسرقت و...
3-اجزای داشبورد نسبتا كامل
4- بدنه محكم تر از پراید
5- لوازم ارزانتر از پراید
6- اتاق بسیار كم صداتر از پراید- بسیار كم صدا
7-در سرعتهای بالا بسیار استوار و محكم . من به راحتی با ماشینم 160 تا در اتوبان كرج رفتم كه نه لرزشی بود- نه عدم تعادلی- بیشتر هم گاز می خورد كه برم ولی از ترس پلیس نرفتم
8- فرمان بسیار نرم و راحت و نه خطرناك-بطوریكه اگر شما بعد از رانندگی با ام وی ام پشت سمند بنشینید از سفتی فرمان سمند گله مند خواهید شد.
9- پدالهای بسیار نرم-مخصوصا كلاچ كه كاملا بعد از اینكه اولین بار آن را فشردید تعجب زده خواهید شد.
10- جارفتن دنده ها بسیار راحت
11- مصرف سوخت زیر 6 لیتر در 100كیلومتر
12- نور چراغهای جلو بسیار خوب-البته من لامپ سفید انداختم.
13- گرم شدن سریع موتور در زمستان بطوریكه در فاصله حدود 5 دقیقه پس از شروع حركت آمپر آب به وسط آمده و بخاری بسیار مطلوب می شود. البته در تابستان هم اصلا از وسط بالاتر نخواهد رفت.
معایب:
1- در شتاب اولیه كمی ضعیف
2- ورود صدای موتور و گیربكس به داخل اتاق
3- كپ كردن لحظه ای در موقعی كه می خواهید شتاب بگیرید (به علت سه سیلندر بودن موتور)
4- بد بودن محل مخزن شیشه شوی (داخل سپرجلو)
5- وجود لوازم فقط در نمایندگیها و جدیدا در خیابان امیركبیر
6- سفتی دكمه های بوق
این ماشین شاسی نداره
توصیه میکنم توقع ماتیز رو از این ماشین نداشته باشید که مایوستون میکنه. فقط مصرفش تا حدودی کم هست. این ماشین نیاز چندانی به ترمز ABS نداره و کلا با توجه به سرعتی که میتونه بره ترمزش بد نیست. بیشترین ایراد این ماشین کیفیت پایینش هست.
چراغهای جلو و رادیات هر ماشین در شکل دادن به قیافه و شخصیت ماشین تاثیر بسیار زیادی دارد. مثلا 206 با آن چراغهای بادامی کشیده. چهره ای زیبا و در عین حال فریبنده و بد جنس را در ذهن تداعی می کند. در حالی که رنو پی کی و ماتیز و ام وی ام و حتی تندر به خاطر چراغهای گرد و مربعی شکل چهره ای مهربان تر را در ذهن می سازند.
همانطور که می دانیم تعداد زیادی از خانم ها و جوانها به خاطر همین کوچکی و همین قیافه مهربان و کارتونی از قیافه این ماشین لذت می برند.




طبقه بندی: معرفی ماشین،  آزمایشات رانندگی،  نقد و بررسی اتومبیلهای داخلی، 
برچسب ها: MVM، چینی،
ارسال توسط نیما
آرشیو مطالب
نظر سنجی
قالب جدید چطوره؟






صفحات جانبی
پیوند های روزانه
امکانات جانبی
اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها
blogskin

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی